Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Pomorze czeka kolejowy boom inwestycyjny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-10-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Pomorze czeka kolejowy boom inwestycyjny
Fot. BudimexNowa infrastruktura kolejowa w Porcie Gdynia
– PKP Polskie Linie Kolejowe zrobiły już w obszarze Trójmiasta sporo dla rozwoju portów w Gdańsku, a zwłaszcza w Gdyni. W najbliższych horyzoncie czasowym Krajowego Programu Kolejowego Pomorze będzie głównym frontem inwestycyjnym – powiedział podczas Pomorskiego Kongresu Transportu Intermodalnego Rafał Banaszkiewicz, pełnomocnik zarządu PKP PLK ds. przygotowania inwestycji.

– Już teraz trwają zaawansowane prace przy modernizacji linii 202 od Lęborka do Słupska, które wkrótce będę realizowane także na odcinku do Gdyni. Dwa tory, większa przepustowość i większa prędkość przyniosą zupełnie nowe możliwości w przemieszczani towarów na zachód od portu w Gdyni i Gdańsku – powiedział przedstawiciel PLK. Przypomniał także o wielkiej przebudowie linii 201, której nie udało się zacząć przez 8 ostatnich lat, a która wreszcie, na razie na kaszubskim odcinku, wchodzi w fazę realizacji.

– Spore prace będą też towarzyszyć polskiemu programowi jądrowemu. Na elektrowni dojedzie nie tylko sprzęt budowlany i towary, ale też, później – jej pracownicy. Ta inwestycja uzupełni Pakt kolejowy dla Pomorza, który niedawno ogłosiliśmy – dodał.

W związku z rozwojem trójmiejskich portów PLK rozpoczęła też rozmowy m.in. z Portem w Gdańsku. Szacuje się, że już za kilka lat przejdzie przez niego dwa razy więcej kontenerów niż obecnie. – Nasza spółka prowadzi bardzo merytoryczne rozmowy z Portem w Gdańsku, abyśmy na rozbudowę portów patrzyli jak na synergie z rozbudową torów. Bo pociąg nam sam nie zawróci, potrzeba do tego długich torów, lepszych stacji – powiedział.

Spółka przygotowuje się też do rozbudowy infrastruktury, bez której trudno marzyć o poprawie przepustowości. Priorytetem jest przygotowanie dokumentacji na rozbudowę korytarza linii 9. Między Pszczółkami a Pruszczem musi powstać czwarty tor, który pozwoli rozdzielić transport towarów od ruchu pasażerskiego.

Banaszkiewicz zwrócił się też do operatorów o wskazywanie wąskich gardeł, które według nich, wpływają na przepustowość polskiej sieci kolejowej. Jednym z problemów, które także dzięki nim udało się zidentyfikować, jest linia 273 (Nadodrzanka – z Wrocławia do Szczecina przez Zieloną Górę). Na jej modernizacje potrzeba bardzo dużych pieniędzy, ale jest ona pilna.

– Na razie priorytetem będą najpilniejsze z punktu widzenia ruchu stacje, które pozwolą na szybsze przemieszczanie ładunków z punktu A do B – dodał Banaszkiewicz. Spółka szuka pieniędzy na tą inwestycję.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stary most w Górze Kalwarii do wyburzenia. Kładki nie będzie

Infrastruktura

Stary most w Górze Kalwarii do wyburzenia. Kładki nie będzie

Roman Czubiński 04 listopada 2024

PKP PLK będzie lepiej chronić zwięrzęta i pociągi na CMK

Infrastruktura

CPK: Zakończenie konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Biznes

CPK: Zakończenie konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Centralny Port Komunikacyjny 30 października 2024

UTK będzie współpracować z Prokuraturą Regionalną w Rzeszowie

Prawo i polityka

UTK będzie współpracować z Prokuraturą Regionalną w Rzeszowie

Urząd Transportu Kolejowego 31 października 2024

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Zobacz również:

Stary most w Górze Kalwarii do wyburzenia. Kładki nie będzie

Infrastruktura

Stary most w Górze Kalwarii do wyburzenia. Kładki nie będzie

Roman Czubiński 04 listopada 2024

PKP PLK będzie lepiej chronić zwięrzęta i pociągi na CMK

Infrastruktura

CPK: Zakończenie konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Biznes

CPK: Zakończenie konsultacji Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Centralny Port Komunikacyjny 30 października 2024

UTK będzie współpracować z Prokuraturą Regionalną w Rzeszowie

Prawo i polityka

UTK będzie współpracować z Prokuraturą Regionalną w Rzeszowie

Urząd Transportu Kolejowego 31 października 2024

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5